Navigation

kek kukus pelangi??

Hari ini ntah kenapa aku rasa sangat bosan.Tak pernah rasa macam ni sebelum ni.
Emmm...terfikir apa nak dibuat saat macam ni.Tetiba datang idea (bukan idea pun tapi lidah ni terasa nak makan je) huhuhu

Memang aku suka makan.Makan sikit tapi kerap.Oleh kerana takde pape nak buat,aku buatla kek kukus pelangi,hehehe kelassss sungguh namanya.

Semua bahan dah tersedia di dapur,sukat dan masuk dalam mangkuk mixed kan jer.Mudahkan???

Sebelum mixed bahan tadi,aku panaskanla pengukus atas dapur.Tup,tup,dapurku kehabisan gas!!!!Alamak,dah 8:45 malam,huhuhu nak nangis!!!!

Dengan keadaan kelam kelibutnya aku keluarkan tong gas dari kabinet,hahahaha boleh tahan beratnya tong gas tu..Kalo tunggu cik hubby,lambatla boleh makan kek.Apa lagi,bertukar!!!!!Jadi hulk hijau jap.hehehe

Weeeehhhhhuuuuuu!!!!!Dengan pecutnya pergi kedai dapatkan hajatku.Nasib lerr kedai tak tutup lagi.

Kalo tadi tong yang kosong bolehla ku angkat sendiri tapi tong yang berisi???Masak!!!Dahla keding.Terpandang berat tong 16.4kg.Alaaa,dukung anak buah pun boleh,angkat je la...
Alhamdulillah,dapat jugak keluarkan tong yang berisi dari kereta.

Teruskan misi...Yahoooo!!!Dapat jugak aku siapkan sebiji kek kukus.


Tu haaa...tengah sejukkan atas redai..Tak sabar nak potong sebab kaler-kaler pelangi tu nampak menarik!Huhhhhh,sabar ye sabar sat lagi kita potong dan ngappp!!

Buat kek yang 1 ni takla susah mana.Kukusnya 1jam ajer.Bahan-bahannya pun takla banyak macam kek-kek lain.Kalo buat kek coklat,nak jugak ganache di atasnya.Kalo carrot kek,nak jugak cream cheese di atasnya barula balance rasa kek.

Kek kukus paling senang dan mudah sebab bila dah siap kukus,dah sejukkan terus boleh dihidang.Sekarang kita tengok apa jadi bila kek dah dipotong..

Taaaddddaaaaa!!!!!


Dan...


(malasla nak rotate 2 3kali tetap jadi macam nih)

Dan tunggu apa lagi,jemputla semua ye.U ollsz telan air liur je la.Hehehe,sian korang!!!Jumpa lagi ye,selamat malam.daaaaaaaaaaaaaa :)

No comments: